عروسک ملوسکم عروسک ملوسکم ، تا این لحظه: 10 سال و 10 ماه و 17 روز سن داره
شروع زندگي من وباباششروع زندگي من وباباش، تا این لحظه: 16 سال و 7 ماه و 2 روز سن داره
آشنايي من و باباشآشنايي من و باباش، تا این لحظه: 23 سال و 7 ماه سن داره

عروسک ملوسک

4 آذر در مطب دکتر - چهارماه و بیست و سه روز- هفته بیست و دوم

1392/9/5 18:45
نویسنده : دلسارا
265 بازدید
اشتراک گذاری

پسته خوشمزه من ... 

بعد از اینکه منشی دکتر ما رو روز 5شنبه پیچوند دوشنبه وقت گرفتیم که صبح بریم مطب . وقتمون ساعت نه بود اما ده و نیم رفتیم تو . مهم نیست . انقدر نی نی رنگاوارنگ میاد اونجا که خیلی لذت بخشه . بعدش هم بحث های مادرانه با مادرهای دیگه و بابات که دیرش شده و باید بره سرکارش . 

وزنت 7220 - قدت 63/5 - دور سرت 43 بود . دکتر گفت باید تا 22 آذر به این قد و وزن میرسیدی که رسیدی خدا رو شکر . گفت تا 22 آذر باید نیم سانت دیگه بلند بشی . این چکیده حرفهای دکتر درباره این دوران تو هست . در حقیقت اینارو می ذارم برای خاله ملیحه مامان آرشیدا جون ( آخر سر هم نفهمیدم تو کدوم شهر هستن ؟ ) 

1- بچه ها توی این سن دیگه مراکز خوابشون تکمیل شده و مثل ما بزرگترها الگوی خواب دارن . بچه ها ساعت 10 و نیم معمولا می خوابن تا فردا صبح ساعت 9-10- نباید از ساعت 8 و نیم شب به بعد با بچه ها بازی کرد . چون ضربان قلبشون می ره بالا و مثل یه ورزشکاری می شن که تازه شارژ شدن . بنابراین بد میخوابن و بدخواب میشن . مخصوصا وقتی باباها تازه از سر کار میان که با نی نی ها بازی کنن این مشکل بیشتر پدیدار میشه . ( من به دکتر گفتم تو از ساعت 11:45 دقیقه شب میخوابی تا 1:30 فردا بعد از ظهر . دکتر چشماش از تعجب گرد شد و گفت خیلی خوبه براش اسفند دود کنین . گفتم یعنی نگران نباشم ؟ گفت اصلا ) 

2- بهت سرلاک برنج - لعاب برنج - فرنی برنج داد . من بهش گفتم که اینا باعث یبوست میشه . گفت یه سی سی  روغن زیتون بریز توش . اگه بخواهیم غذا خوردن بچه رو به یه ساختمون سازی تشبیه کنیم اول باید زیربناش ساخته بشه . اصلا کوتاه نیومد از اینکه من بهت برنج ندم . مثل اینکه برنج زیربنای تغذیه تو هست . 

3- گفت قطره آهن ایرانی خیلی بهتر از آیروویت هست و بهتر جذب میشه و از سیاهی مدفوع بچه میشه این رو فهمید . گفت اگه میخوام بهت آیروویت بدم باید نیم سی سی بهت بدم . من هم آیروویت هایی رو که از دوبی برات آوردیم رونگه داشتم برای وقتی دندون درآوردی که دندونات سیاه نشه .

3- اگه بچه سر سفره خیلی دست و پا زد یه کوچولو بدین از غذای سر سفره مزه مزه کنه . عیب نداره . 

4- اگه وسط خواب شبانه بیدار شد و دید که شما بیرون نشستین اگه داد و بیدار کرد که بری برش داری نباید اینکارو بکنی . باید بری قربون صدقه اش بری اما نباید راهش ببری . وگرنه بعدا برای هر چیزی داد و بیداد میکنه . اصلا به هیچ عنوان تو خونه برای آروم کردنش راه نبر ( شرمنده آقای دکتر . من دخترم رو راه میبرم . گناه داره ) 

5- شیر خشکت رو اگه نخوردی فقط تا دو ساعت قابل نگهداری هست و سر شیشه هات باید هر سه ماه عوض بشه . 

همین ها فعلا یادم مونده . چیز دیگه ای نیست . فکر کنم همه چیز رو نوشتم . تازگی ها میخوای خودت با دست خودت شیشه ات رو بگیری . یعنی خودت از شیشه شیر میخوری . بعدش هوا میگیری و دل درد و گریه ... اما دخترک ترک لجباز .... اگه رگت بگیره نمیذاری من شیشه رو بگیرم . کماکان نصفه نیمه غلت می زنی . شب ها قبل از خوابت بهت گریپ میکسچر میدم و تو خیلی کمتر تو خواب دلت درد میگیره . 

 

این هم اون خنده ای هست که من دلم براش میره ... مرحله به مرحله ....

 

تو بدان این را ، تنها تو بدان
تو بیا
تو بمان با من تنها تو بمان
جای مهتاب به تاریکی شب ها تو بتاب
من فدای تو به جای همه گلها تو بخند

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مژده
5 آذر 92 22:44
الهی دلساعزیزم، قربون خنده های شیرینش، مرسی ساراجونم از مطالب مفیدی که نوشتی ، فقط یه سوال، دکتر چندقطره آهن تجویزکرد؟ دکتر به من گفت بیست قطره اما بیشتر دوستان 15 قطره به نی نی ها میدن
دلسارا
پاسخ
گفت 12 قطره . با آب رقیق بشه و ته لپش ریخته بشه . با سرنگ های دارویی بهتره . آیرویت نیم سی سی اما بهتره حتما قطره ایرانی داده بشه . فروس دراپ بده که مزه میوه هم قاطیش شده
شکوف
5 آذر 92 23:17
سلام سارا جون دکترت حرفای مامانم رو زده دقیقا عین همونا ... سر سفره یاسین خیلی بال بال میزنه و صدا در میاره چشمش به غذای ماست ... منم یه انگشت میزنم به غذا بهش میدم ... خیلی از بچه ها با من برخورد کردن میگن نکن و این حرفا اما مامانم میگه بچه روحش خیلی میفهمه و دلش میخواد ... باید بدی بهش ... اینو به یکی از دوستان گفتم که متاسفانه خنده تمسخر امیزی بهم کرد ... به نظرم دکتر دلسا خیلی با تجربه است درباره قطره هم یه سری از دوستان انقدر منو سرزنش کردن گفتن اهن ایرانی خیلی بد مزه است مزه تیر اهن میده ... منم عذاب بودم الان که حرف دکترت دلسا رو خوندم خوشحال شدم
دلسارا
پاسخ
زنده باد مامان بزرگ یاسین ....
خاله عاطفه
6 آذر 92 14:02
من فدای اون خنده ات بشم. خوبه صدامو نمی شنوی!!!!!!!!! آخه تو چقدر بامزه و خوشگلی!!!!!!!!! عروسک من!!!!!!!!!!!!!!!!! سارا! هر وقت بهش قطره آهن دادی، با یه دستمالی که زدی تو آب، روی لثه هاش بکش که سیاه نشه. من به مانی میدادم و همین کار رو میکردم. قطره رو هم بریز رو زبونش. نذار به دندون یا لثه اش بخوره!!!!!!! البته الان که دندون نداره!!!!!!!!!
دلسارا
پاسخ
اوامر شما اجرا خواهد شد خاله عاطفه عزیز
خاله الهه
6 آذر 92 14:11
الهی خاله فدای اون خنده های بی دندونت...فندوق خانم خاله سارا جونی حالا که زحمت کشیدی این مطالب مفید رو گذاشتی یه لطفی کن طرز تهیه فرنی هم یادم بده.مرسی
دلسارا
پاسخ
چشم خاله جون . امشب از روی کتاب خود دکتر نریمان طرز تهیه اش رو برات می ذارم . دیگه چیکار کنم که شما ها پسردارین و من تسلیمم ...
ملیحه
6 آذر 92 17:38
مرسی عزیزم.خیلی لطف کردی. یعنی باید غذارو شروع کنیم؟؟؟ شما شروع کردی؟
دلسارا
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم لعاب برنج روز اول 2 قاشق روز دوم 3 قاشق و روز سوم 4 قاشق غذاخوری بعدش سرلاک برنج و فرنی برنج هم به همین ترتیب باید به نی نی داده بشه . قطره آهن ایرانی هم روزی 12 قطره که باید با آب رقیق بشه که نی نی بتونه بخوره . ویتامین آد هر روز باید داده بشه و دادنش باید تا دوسالگی ادامه داشته باشه . مخصوصا نی نی هایی که شیر مادر میخورن .
مروارید سفید
6 آذر 92 19:22
چال رو لپت منو کشته خاله جون عشقی، عسلی، جیگری دل می بری
دلسارا
پاسخ
باز هم لطف بیکران شما خاله مهربون شامل حال ما شد
آیسان مامان ماهان
7 آذر 92 10:03
اییییییییییییییییییییییییی جووووووووووووونم دلسا خانوم خوشمزه پلو بابایی و عروسک مامانی چه نااااااااااااااز شدی ماشالله
آیسان مامان ماهان
7 آذر 92 10:04
برا چی خاله اینهمه ذوق زده شدی فدات شم
دلسارا
پاسخ
با داشتن مامانی مثل من باید هم ذوق کنه
آیسان مامان ماهان
7 آذر 92 10:04
چه پیش بند خوشگلی داری
سارایی و آرشیدا!
7 آذر 92 20:55
الهی من بگردم عزیز دلم! دلساااااااااااااااا!
دلسارا
پاسخ
خدانکنه خاله مهربون
خاله نگار
9 آذر 92 14:50
قربون این خنده هاش کاش از نزدیک میدیدم سارا جون میگما بعد از نخصص زنان داری تخصص اطفال را هم میگیریااااااااااااا
دلسارا
پاسخ
سعیده
9 آذر 92 17:18
وای ی ی قربون خنده های خوشگل عروسم ناز نازیه خاله بووووس بووووس هزار تا
دلسارا
پاسخ
ای جانم مادرشوهر ...